Witam na moim blogu

Torty i ogród to moja pasja.
Torty- każda uroczystość rodzinna to ważne wydarzenie w życiu każdego człowieka, uważam, że warto uświetnić tak wyjątkowy dzień.
Chwila w której twarz solenizanta promienieje radością i zachwytem jest bezcenna.
Czas poświęcony na przygotowanie tortu jest naprawdę wart tego widoku.

Ogród- tam codziennie staje się jakiś cud.
Coś kwitnie kolorowo i jest zachwycające.
Czasem samo wyrośnie.
Czasem pomagamy troszeczkę Matce Naturze być doskonałą.

piątek, 13 listopada 2015

Melony i Kiwano

Oprócz arbuzów na mojej działce zagościły w tym roku melony i kiwano. Melony tak jak arbuzy mile zaskoczyły mnie smakiem. Słodkie i bardzo soczyste, pierwszego zerwałam za wcześnie i raczej smakował jak ogórek, ale z następnymi poczekałam. Warto posadzić, bardzo dobre polecam.




Natomiast Kiwano posiałam z ciekawości smaku. Zaciekawił mnie opis smaku podobny do kiwi i banana.  Kiwano jako roślina jest kujące, łodyga i listki pokryte są małymi igiełkami, podobne trochę do ostu. Trzeba uważać i prace przy nim wykonywać w rękawiczkach. Sam owoc też ma kolce. Trzeba uzbroić się w cierpliwość, bo kiwano jest dojrzałe kiedy zmieni swoją barwę na żółto- pomarańczową, czyli na przełomie września i października.  Jeżeli chodzi o smak, to jest owocem kwaśnym. Raczej nie ma nic wspólnego z kiwi, ale w ustach zostaje delikatny posmak bana. Zielony miąższ zjada się z pestkami. Jako owoc do jedzenia nie przypadł raczej mojej rodzince. Natomiast jako koktajl mleczny jest bardzo pyszny. Wystarczy wybrać miąższ z dwóch owoców, dodać mleka, cukru, zmiksować i mamy pyszny mleczny koktajl i co dziwne w tym wypadku gdzieś znika kwaśny smak. Polecam jako ciekawostkę do spróbowania. Ja na pewno w przyszłym roku znowu posadzę,ze względu na koktajl. Bardzo nam zasmakował.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz